Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Print this post

ΨΩΝΙΖΕΙΣ Ή ΤΗΝ ΨΩΝΙΖΕΙΣ;

Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Τις τελευταίες μέρες της περασμένης εβδομάδας πήγα στο super market για να ψωνίσω και τελικά την ψώνισα. Παρατήρησα εδώ και αρκετό καιρό μια κουτοπονηριά των υπαλλήλων και των επιχειρήσεων γενικότερα αλλά το κακό έχει παραγίνει. Δεν ξέρω για την υπόλοιπη Ελλάδα αν συμβαίνει αυτό αλλά στις Σέρρες το κάνουν όλα τα super markets και όχι μόνο. Για ποιο πράγμα μιλάω; Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.
Όπως προανέφερα πήγα με την καλή μου για ψώνια στο super market. Τριγυρνάμε στους διαδρόμους με το καρότσι και το φορτώνουμε μέχρι που φτάνω στα ψυγεία αλλαντικών και τυροκομικών. "Τριακόσια γραμμάρια πάριζα παρακαλώ", λέω στον πωλητή που ήταν πίσω από το ψυγείο. Κόβει, το ζυγίζει και μου λέει: "Είναι τετρακόσια είκοσι, να το αφήσω;". "Καλά, αφησέ το και βάλε και ένα τέταρτο φέτα", του απαντάω. Κόβει το ζυγίζει και μου λέει ξανά: "Είναι τριακόσια πενήντα γραμμάρια, να το αφήσω;". Ξεφυσώντας του απαντάω: "Άφησε το και βάλε διακόσια πενήντα γραμμάρια γαλοπούλα". Κόβει, ζυγίζει και μου λέει: "Είναι λίγο παραπάνω" "Πόσο παραπάνω;", τον ρωτάω. "Τριακόσια τριάντα γραμμάρια να το αφήσω;" Είχα γίνει μπουρλότο. "Όχι ρε κερατά να μην το αφήσεις. Να βάλεις όσο σου είπα. Ελληνικά μιλάω, δεν καταλαβαίνεις;" του λέω. "Συγνώμη κύριε αλλά δεν μπορούμε να υπολογίσουμε ακριβώς το βάρος", μου απαντάει κατακόκκινος. "Γι' αυτό είναι η ζυγαριά μπροστά σου", του λέω. Τέλος πάντων, το ξαναέκανε άσχετα που του έκανα την υπόδειξη ότι θέλω τόσο όσο λέω.
Φεύγω μπαρουτιασμένος και πάω στο κρεοπωλείο. "Ένα κιλό κιμά", λέω στον πωλητή. Κόβει, αλέθει, ζυγίζει και μου λέει: "Είναι ένα κιλό και διακόσια γραμμάρια, να το αφήσω;" "Όχι ρε κόπανε να μην το αφήσεις. Να βάλεις ακριβώς ένα κιλό". Και μου λέει το ανείπωτο: "Και το υπόλοιπο τι να το κάνω;" "Φάτο για να μην πω κάτι άλλο", του απαντάω. Φεύγω μέσα στη φούρκα και από το κρεοπωλείο και από το super market και πάω στο απέναντι αρτοποιείο για να πάρω μερικά κριτσίνια και μερικά βουτήματα. Να μην τα πολυλογώ έγιναν ακριβώς τα ίδια. Παραγγέλνεις και σου βάζουν παραπάνω. Μέσα στο αρτοποιείο ήταν μια γριούλα που ήθελε να αγοράσει μερικά παξιμάδια και της έβαλαν παραπάνω από όσο ήθελε αλλά ντράπηκε να το πει και τα πήρε. Στο ταμείο όμως ντράπηκε περισσότερο γιατί ανακάλυψε ότι τα χρήματα της έφταναν ίσα - ίσα για την ποσότητα που παρήγγειλε και όχι για την ποσότητα που της πάσαραν. Μπροστά στο κέρδος δεν υπολογίζουν τίποτα. Ούτε που τους ενδιαφέρει αν θα κάνουν κάποιον να νιώσει άβολα για διάφορους λόγους.
Είμαι πεπεισμένος ότι όλοι αυτοί οι πωλητές έχουν γραμμή από την εταιρία τους να βάζουν παραπάνω και μετά με ένα ηλίθιο χαμόγελο ευγενείας να σε κάνουν να το πάρεις για να μη φανείς φτηνός, σπαγγοραμένος ή οτιδήποτε άλλο. Ένας άλλος λόγος που το κάνουν και μπορώ να φανταστώ είναι ότι τους δίνουν στόχους στις πωλήσεις και αν τους ξεπεράσουν θα πάρουν κάποιο bonus. Το σίγουρο είναι ότι αυτό δεν είναι καθόλου θεμιτό.

buzz it!

22 σχόλια:

  1. Καλησπερα! Οντως αυτο συμβαινει κι στην Αθηνα, τουλαχιστον κι εμενα μου εχει τυχει! Μολις μου θυμισες ενα καλο ανεκδοτο με ξανθιες(...)
    Παει μια ξανθια στο τμημα τυριων ενος μαρκετ κι λεει στον υπαλληλο:Παρακαλω θα ηθελα μισο κιλο φετα.
    Υπαλληλος αφου της εκοψε το εβαλε στη ζυγαρια να το ζυγισει. Και της κανει: Είναι 650 γραμμαρια, να τ αφησω;;
    Και η ξανθια: Αστο, κι βαλε μου μισο κιλο φετα...χαχαχαχα Εκει πρεπει να μας φτασουν μερικοι. Καλησπερες χακα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι σύστημα και λειτουργεί παντού! Γεγονός.
    Η απάντηση πρέπει να 'ναι "όχι να μην τ' αφήσεις" άι σιχτίρ πιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΙΛΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΣ ΟΛΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΖΥΓΑΡΙΑ ΠΟΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΤΟΛΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @gatodiakritikos Καλό το ανέκδοτο... δεν το ήξερα... Καλησπέρα...
    @ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ Γεια σου Γιάννη... Γαμώ το σύστημα τους...
    @JK O SKROYTZAKOS ΚΑλησπέρα... Κατάλαβα... Πανελλαδικό είναι το φαινόμενο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. KAI DO STH GERMANIA TA IDIA GINONTE APLOS OI GERMANOI DEN NTREPONTE KAI TOUS LENE OXI EUXARISTO EGO TOSO ZITISA TOSO 8ELO KAI ENA ALLO, EINAI OTI EDO DINOUNE RESTA ENO STHN ELLADA TA EXOUME KANEI OLA STROGKILA -E KALA NA PA8OUME AFOU TO PEZOUME LEFTADES OLI MAS-KALHSPERA A[P TO MONAXO MHTSO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επειδη δουλευω σε μεγαλη αλυσιαδα super market θα σου πω ειλικρινα οτι αυτο δεν γινετε εσκεμενα (εκτος και αν πεσεις σε κουτοπονηρο υπαληλο),απλα ειναι λιγο δυσκολο να υπολογισεις ακριβως την ποσοτητα. Απλα πρεπει ο υπαληλος με το που θα του το θιξεις να το αφαιρεσει χωρις δευτερη κουβεντα. Οσο για τα bonus που λες σε διαβεβαιωνω οτι δεν παιζει κατι τετοιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ΜOLEMOU Νικόλα σ'αυτό έχεις δίκιο... Όλα στην Ελλάδα στρογγυλοποιούνται προς τα πάνω και στο εξωτερικό οι καταναλωτές ζητάνε μέχρι και το τελευταίο cent ενώ εδώ αυτό θεωρείται γυφτιά.
    @roverand Ίσως να είναι έτσι όπως τα λες αλλά να συμβαίνει σε όλα τα μαγαζιά και με μεγάλες διαφορές στο βάρος αυτό σε βάζει σε σκέψεις όσο να' ναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό γίνεται χρόοοοοονια ολάκερα δεν είναι σημερινό φαινόμενο. Και ναι όντως δεν γίνεται να υπολογίσουν το βάρος επακριβώς γι'αυτό και σε ρωτάνε "να το αφήσω"; Κι αν το θες στο αφήνει, αν όχι στο αφαιρεί. Δεν θα σου πει όχι. Για δοκίμασε να κάνεις αγορές χρησιμοποιόντας το αντίθετο:
    "Θέλω φέτα μέχρι 1 κιλό"! Είναι προτιμότερο η ζυγαριά να δείξει λιγότερο απ'το 1 κιλό και να σου κόψει ένα μικρό κομματάκι για να συμπληρώσει και να πλησιάσει το βάρος που ζήτησες παρά να χρεωθείς με το παραπανίσιο, γιατί με την αξία του παραπανίσιου θα αγοράσεις κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @SummerDream Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια... Συμφωνώ μαζί σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Παλι οι εργαζόμενοι σας φταίνε..κάτσε μια εβδομάδα να δουλέψεις να σου φύγει ο πάτος,,
    7,30 - ο,8,00 σφουγγάρισμα,ξεσκόνισμα,εκφόρτωση φορτηγου..χαρτοκιβώτια στις αποθήκες..μαναβικη στρώσιμο εκτός καταστήματος..περίπου 800 κιλα αν δεν εχει καρπούζια,πεπόνια!
    08,00-9,00 χαρτοκιβώτια απο αποθήκη στρώσιμο ραφιών,,τιμολόγηση τοποθέτηση εμπορευμάτων στα ράφια ελεγχος αν υπάρχουν ληγμένα..
    09-12 ταμειακή η μαναβική η ψυγεία-τυρια/κασέρια με αλλεπάλληλη ροή πελατών..με ΧΑΜΟΓΕΛΟ σε κάθε στριμένο που πήρε την κοπέλα του για βόλτα στο σουπερ μάρκετ και πουλάει..μούρη στην απροστάτευτη υπάλληλο που αν δικαιολογημένα του πετάξει καμμιά κουβέντα ΘΑ ΑΠΟΛΥΘΕΙ αμέσως.
    Α..ναι ο μισθός της παραπάνω 4ωρης απασχόλησης ειναι 380 τον ΜΗΝΑ..
    ΚΑΤΆΛΑΒΕΣ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙ ΜΟΥ ΤΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. έχεις δίκιο το κάνουν αυτό αλλά σου έχω μια εισήγηση: αντί για γραμμάρια να λες φέτες για το τυρί πχ. 10 φέτες γκούντα ή για τις μπριζόλες 6 μπριζόλες κ.ο.κ. φυσικά δεν μπορεί να γίνει παντού αλλά όπου μπορεις να το κάνεις ο άλλος δεν μπορεί να σου πει μετά έπιασα άλλες 4 μπριζόλες να στις βάλω; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ανώνυμος Καμιά δουλειά δεν είναι εύκολη παληκάρι μου. Κατάλαβες; Να σου αναλύσω και 'γω τη δικιά μου δουλειά γιατί νομίζεις ότι μόνο υπάλληλοι σε εμπορικά γαμιούνται. Δουλεύω σε κατάψυξη στους -35C, ωράριο από δέκα ώρες και πάνω, δουλεύω και Κυριακές και οι βάρδιες δεν είναι σταθερές και έτσι δεν μπορώ να προγραμματίσω τίποτα, χτίζω ανά μια ώρα πέντε παλέτες και η κάθε μια έχει 140 κιβώτια, φόρτωνε και ξεφόρτωνε νταλίκες, πάρε το κλαρκ να ανεβοκατεβάζεις και όσο είσαι ακίνητος να το δαγκώνεις από το κρύο, να έχεις να συντηρήσεις τα κλαρκ και τα παλετοφόρα χωρίς να είσαι τεχνικός και πολλά άλλα... Όσο για μισθό; Γαμησέ τα... Δεν παραπονιέμαι... Όποιος δε νιώθει καλά με τη δουλειά του παραιτείται και δεν ξεσπάει στους πελάτες με οποιοδήποτε τρόπο... Και αν υποννοείς εμένα ως στριμμένο ναι το δέχομαι γιατί δε θέλω να με θεωρεί ο κάθε μπαγαπόντης υπάλληλος μαλάκα και στο super market πήγα να ακουμπήσω φράγκα και όχι να κάνω τη βόλτα μου και δε με νιάζουν τα υπαρξιακά προβλήματα του κάθε υπαλλήλου όπως δεν τον ενδιαφέρουν και τα δικά μου. Από τη στιγμή που δε με σέβεται πρώτα σαν άνθρωπο και μετά σαν πελάτη και εγώ δε θα κάτσω να τον λιβανίζω. Γκέγκε παληκάτι μου;
    @Dorothea Καλημέρα... όντως αυτό που προτείνεις είναι μια λύση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Επειδή δουλεύω και'γω σε εταιρεία πιστεύω ότι τελικά ότι θέλουν να πουλήσουν το πουλάνε χωρίς να πάρει είδηση ο πελάτης.
    Η ταμίας της εταιρείας μου πάντα προωθεί το μεγαλύτερο μέγεθος αναψυκτικό ή πατάτες πάντα θα προτείνει ψωμί ή σαλάτα ή οτιδήποτε έχει να αυξήσει τον λογαριασμό γιατί είναι η γραμμή της επιχείρησης αυτή και όχι γιατί παίρνει bonus μόνο "μπράβο" παίρνει.
    Εμένα σαν υπάλληλο με "στραβώνει" αυτό φαντάσου τώρα σαν πελάτη.
    Αλλά και ότι θέλει να προωθήσει το βγάζει στη φωτό το βλέπει ο πελάτης και το επιλέγει οπωδήποτε.Πιστεύω το ίδιο γίνεται και με τα Σούπερ Μάρκετ στις "προβολές" με τις προσφορές κάπου υπάρχει δόλος στις ημερομινίες λήξεως ή στις τιμές.
    Ο καταναλωτής πρέπει να εκπαιδευτεί και να μην αγοράζει ότι του πλασάρουν αλλά να έχει δική του γνώμη και άποψη πράγμα σπάνιο.
    Συγνώμη για το σεντόνι ήταν το θέμα τέτοιο
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @zoyzoy Ποιο σεντόνι βρε; Σιγά... γράψε όσο θες... Το μόνο σίγουρο είναι αυτό που επισημαίνεις: Ότι οι έλληνες σαν καταναλωτές είμαστε εντελώς ανεκπαίδευτοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. έγραψες φίλε μου...οπως τα λες ακριβώς είναι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @TreloKouneli Rules Δε τα λέω μόνο εγώ αλλά και πολλοί άλλοι... Την καλημέρα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλησπέρα φίλε, να μπώ κατ'ευθείαν στο ψητό. Το να μπαίνουν 20-30 γραμμάρια παραπάνω οκ το καταλαβαίνω αλλά 200-300+ και μάλιστα από πεπειραμένους πωλητές, 2 τινά συμβαίνουν... Στην καλύτερη βαριέται απο το πολύ κόψε κόψε και κόβει ό,τι νά'ναι, στη χειρότερη (και πιθανότερη, άνωθεν εντολές). Γίνεται παντού, όντως το έχω παρατηρήσει και εγώ. Μπόνους στα σούπερ μάρκετ δε νομίζω να παίζει στα σημεία που ανέφερες, αλλά ο φόβος ίσως του "να κάνω αυτό που μου είπαν αλλιώς..."
    Όταν κάποια εποχή ήμουν πωλητής, δεν έχει σημασία που, πάντως σε μηχανήματα ήμουν, ντρέπομαι που το λέω, αλλά ήξερα οτι π.χ. τα μηχανήματα της εταιρείας μου ήταν κατώτερα από κάποιας άλλης. Έπρεπε όμως να πουλήσω για να ζήσω. Οπότε, προσπαθούσα να τα βγάλω καλύτερα, υπάρχουν τρόποι, ας μη μακρυγορήσω... Η εταιρεία τελικά εξαγοράστηκε και με τις μειώσεις προσωπικού οι νεότεροι απολυθήκαμε. Δεν μπορώ να πω οτι δεν έχω τύψεις, αλλά τουλάχιστον όταν ο υποψήφιος αγοραστής είχε την ευστροφία να με ρωτήσει τεχνικά στοιχεία για να τα συγκρίνει με το δικό του μηχάνημα, δεν μου έκανε καρδιά να του πω ψέμματα. Έτσι είναι στην Ελλάδα. Πρέπει να το ψάχνεις σε όλα και εξαρτάται. Εμένα με έχουν κλέψει οι πάντες και συνεχίζουν να με κλέβουν, λιγότερο φυσικά, μιας και πλέον και εγώ το ψάχνω, ρωτάω και προσπαθώ να καταλάβω αν αυτός που έχω απέναντί μου λέει αλήθεια ή με δουλεύει

    Την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προς τα κάτω πως γίνεται να μην πέφτουν; Αν το μυαλό σου το έχεις στο να τα αρπάξεις και το χέρι σου θα πάει προς μεγαλύτερη ποσότητα. Εδώ σε βενζινάδικο μου έχει τύχει κάποιες φορές να μη πληκτρολογεί την τιμή επίτηδες και να με βάζει "κατα λάθος" περισσότερη βενζίνη. Τι να του πω; Αποθρασύνθηκαν γιατί ξέρουν πως κανένας δεν του ελέγχει. Την καλημέρα μου hacaday και την καληνύχτα μου με όσα μας συμβαίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν θέλει κάποιος να σου πουλήσει φύκια για μεταξωτές κορδέλες θα το κάνει και δεν θα το πάρεις χαμπάρι.
    Εμείς αυτοκίνητο αγοράσαμε μεταχειρισμένο από αντιπροσωπεία κι ο αντιπρόσωπος μας έπιασε στο μπλα-μπλα και χωρίς να το καταλάβουμε το αγοράσαμε. Ευτυχώς το αμαξάκι βγήκε καλό. Η απατεωνιά του αντιπρόσωπου ήταν ότι μας το πούλησε έχοντας γυρισμένο το κοντέρ στα 60.000 χιλιόμετρα ενώ είχε κάνει τα διπλάσια. Το ψάξαμε ρωτήσαμε και το πρώτο ιδιοκτήτη, θυμώσαμε για το αντιπρόσωπο, αλλά πια έχουμε να το λέμε ότι ο άνθρωπος την πάρλα την έχει και μπορεί να σου μοσχοπουλήσει ακόμη κι άχρηστο όχημα!!!

    Το άλλο με τις βενζίνες είναι ακόμη ένα παρατράγουδο. Λες "γέμισε το βενζίνη". Γεμίζει. Δείχνει 15 ευρώ η αντλία κι ο βενζινάς ντε και καλά να στο κάνει 20έυρω. Βέβαια εμείς δεν μιλούσαμε γιατί ούτως ή άλλως θα τα καίγαμε λόγω απόστασης. Έλα που το αυτοκινητάκι μας τ'άφτυσε κάποια στιγμή απ'την υπερχύληση της αντλίας. 150 ευρώ το μαλλί στο συνεργείο μετά!

    Ενιγουέι. Φταίμε κι εμείς γενικώς, γιατί την αγορά την έχουμε κάνει σαν τον κώλο μας και δεν μιλάμε! Άντε ζήτα ρέστα 4 λεπτά να δεις πως θα σε στραβοκοιτάξουν! Ο κάθε επιχειρηματίας γνωρίζει ότι οι ελληνάρες είμαστε large τύποι και τα λεφτά δεν τα υπολογίζουμε γι'αυτό και μας βαράνε στ'αυτιά. Από εμάς εξαρτάται λοιπόν να φτιάξουμε την αγορά στα μέτρα και τα σταθμά τα δικά μας. Ο πελάτης είναι το βασικό εργαλείο για έναν επιχειρηματία. Αν χάσει 10, θα του φύγουν έπειτα 100 και τότε θα αρχίσει να ψάχνεται.
    Εγώ έχω προσβάλει επιχειρηματίες καφετεριών που πάνε και βάζουνε reserved ταμπελάκια στα τραπέζια. Χάσανε πελατεία αρκετή κι όταν είδαν ότι διπλανά μαγαζιά γέμιζαν κι αυτοί βαρούσαν μύγες, την άλλαξαν την πολιτική τους.
    Γι'αυτό το ξαναματαλέω: από εμάς εξαρτάται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Sun In Clouds Έλα ντε; Πως γίνεται και πάντα το χέρι πάει προς τα πάνω στο ζύγι; Καλά οι βενζινάδες είναι άλλη πληγή...
    @sadrina Που 'σαι βρε ψυχή; Όλα καλά; Με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι αλήθεια ότι επικρατεί ένα τεράστιο και ανεξέλεγκτο μπάχαλο. Πάντως έχεις δίκιο. Πρέπει να γίνουν παντού σεμινάρια για τους καταναλωτές... αλλά ποιος θα τα κάνει; το κράτος; Μη χέσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μην κολλάτε....πάρτε μόνο όσο ζητήσατε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Agnes Αυτό λέμε αλλά πολλοί το θεωρούνε γυφτιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΕΣΥ ΤΙ ΛΕΣ;