Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Print this post

ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΚΑΝΕΙ

Θερμό το φετινό φθινόπωρο και δεν ξέρω γιατί αλλά έχω την εντύπωση ότι θα γίνει θερμότερο. Καυτό θα μπορούσα να πω. Δικαίωμα στην απεργία έχουν όλοι. Δικαίωμα να εμποδίζουν άλλους να πάνε στη δουλειά τους ή να κλείνουν τους δρόμους με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται τρίτοι δεν έχει κανένας.
Στο τελευταίο επιδίδονται οι διάφοροι ιδιοκτήτες φορτηγών. Με αυτόν τον τρόπο χάνουν εντελώς το δίκιο τους. Και γιατί να είναι κάποια επαγγέλματα κλειστά; Λογιστές, κομμωτές, συμβολαιογράφοι, φορτηγατζήδες και άλλοι είναι πιο μάγκες; Μήπως έτσι δημιουργούνται τα καρτέλ; Εντάξει η αλήθεια είναι ότι οι τελευταίοι πλήρωσαν ακριβά τις άδειες τους αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει όλοι οι επόμενοι να πληρώσουν τα κέρατα τους για μια άδεια. Μια άδεια ταξί, φορτηγού ή περιπτέρου μπορεί να κοστίζει ένα Α ποσό και από τις μεταπωλήσεις να φτάσει πέντε φορές παραπάνω από το Α ποσό. Αυτό είναι δίκαιο; Όχι βέβαια. Απλά είναι μια πολύ καλή ευκαιρία κάποιοι να βγάλουν ένα καλό κέρδος.
Το απίστευτο του όλου θέματος είναι ότι οι απεργοί με το στανιό και με απειλές θέλουν να υποχρεώσουν και άλλους να απεργήσουν. Οι περισσότεροι από τους τελευταίους είναι οδηγοί - υπάλληλοι που πάνε να βγάλουν το μεροκάματο. Τη μια κλείνουν τους δρόμους οι αγρότες, την άλλη οι φορτηγατζήδες... Με ποιο δικαίωμα ρε; Θέλεις να απεργήσεις; Είμαι μαζί σου. Όταν κάνεις μαλακίες όμως μην περιμένεις να σε υποστηρίξω.
Μια γνωστή μου φοιτήτρια ήθελε να μετακομίσει τέσσερα τετράγωνα πιο κάτω (στην κυριολεξία). Το δρομολόγιο ήταν ούτε πέντε λεπτά (μαζί με τα φανάρια). Ξέρετε πόσο χρέωσε το φορτοταξί για αυτή τη διαδρομή το 2000 (δέκα χρόνια πριν έγινε το συμβάν); 25000 δραχμές (περίπου 80 ευρά). Και όταν ρωτήσαμε τον οδηγό γιατί τόσο ακριβά μας απάντησε ότι είχαν ανεβεί τα καύσιμα και ότι τόσο ήταν η ταρίφα. Η ΤΑΡΙΦΑ!!! Καρτέλ δηλαδή. Συνεννοήθηκαν όλοι οι ιδιοκτήτε φορτοταξί στις Σέρρες και έβαλαν υψηλές τιμές ως πλαφόν. Αν αυτό δεν είναι καρτέλ τότε τι είναι γαμώ το κέρατο μου; Δέκα χρόνια πριν 25000 δραχμές είχαν μεγάλη αξία οπότε τα δεν ήταν μόνο 80 ευρά αλλά πολύ παραπάνω σε σημερινά χρήματα με τα σημερινά δεδομένα (λάβετε υπ' όψην σας και τις απανωτές ανατιμήσεις με το ευρώ).
Μάλλον με την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων αδειάζει η μαρμίτα για ορισμένους. Πάντως περιμένω να δω και άλλες κοινωνικές εξεγέρσεις. Δεν αντέχει άλλο ο κόσμος την πολιτική της κυβέρνησης.
Υ.Γ.: Είδατε πως το μιλάει το αγγλικό ο Jeffrey Mineiko (a.k.a. Γ.Α.Π.); Ούτε ένα σαρδάμ . Ενώ τα ελληνικά τα έχει κατακρεουργήσει.

buzz it!

6 σχόλια:

  1. Καλησπερα.
    Οι λογιστες γιατι ειναι κλειστο επαγγελμα;
    Εχουμε κανα προνομιο και δεν το εχω παρει χαμπαρι τοσα χρονια που κανω αυτη τη δουλεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @αντωνης Πριν από πολλά χρόνια σπούδαζα για μερικά φεγγάρια λογιστική. Τότε ένας καθηγητής μας είπε ότι δεν θα μπορούσαμε να ανοίξουμε κατ' ευθείαν γραφείο αλλά θα έπρεπε να δουλέψουμε ως υπάλληλοι σε κάποιο λογιστικό γραφείο (όπως γίνεται με τους κομμωτές). Αυτό με έκανε να παρατήσω τις σπουδές μου. Για προνόμια δεν ξέρω αλλά σίγουρα με αυτόν το τρόπο η πελατειακή πίτα ελέγχεται κάπως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν ξερω τι ισχυει για τα γραφεια Hack, εγω εχω εργαστει μονο σε εταιρειες.
    Οπου εκει αναγκαζομαστε να κανουμε του κοσμου τις παρανομιες, απλα για να διατηρησουμε μια απλη θεση εργασιας.
    Της ποπης γινεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @αντωνης Μα αυτό λέω. Άντε να ανοίξεις μια δική σου λογιστική εταιρία. Χρειάζεσαι προϋπηρεσία και αν την έχεις θα φας πόλεμο από τα κοράκια που έχουν ήδη εδραιωθεί με τις εταιρίες τους και η δουλειά τους βγαίνει τζαμπα. Πώς; Απλά παίρνουν φοιτητές για πρακτική και δεν τους πληρώνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμμερίζομαι απόλυτα τις ανησυχίες σου Χακ.
    Και συμφωνώ οπως έλεγα και για τα τρακτέρ οτι αυτό που κάνουν δεν ειναι σωστό, για να μην το πω αλλιώς ...
    Επονται φυσικά οι ταξιτζήδες και εκει να δεις τι θα γίνει. Μιά απ τα ίδια.
    Και το πράγμα θα πάει στην ακτοπλοϊα όπου πρέπει να ανοίξει και αυτο το σχεδόν κλειστό επάγγελμα μια και οι καραβοκύρηδες σαφώς εχουν βάλει και αυτοί ταρίφες και κάνουν οτι θέλουν και όσο θέλουν και επιδοτούνται κιόλας απο το Κράτος για κάποιες γραμμές.
    Πράγματι μερικά επαγγέλματα ενω δεν ειναι κλειστά, ειναι ανεπίσημα 'κλειστά' αφου για να μπείς βάζουν οι ίδιοι προϋποθέσεις ή καθορίζουν ταρίφες και τέτοια.
    Ενα άλλο κλειστό επάγγελμα, πχ φαρμακοποιοί δεν μπορεί να αντιδράσει με τον τρόπο των φορτηγατζήδων, δεν εχει φορτηγά να βγάλει στο δρόμο, άρα τι θα κάνει ; Θα μας δίνει ληγμένα φάρμακα, ή θα τα κλείσουν τα φαρμακεία και θα πεθαίνει αθώος κόσμος ;
    Αλλα κλειστά επάγγέλματα ειναι οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι άγαμες θυγατέρες στρατιωτικών, οι προικοθήρες, οι παρατρεχάμενοι βουλευτών και άλλα.
    Ο γκαντομητσοτάκαρος ειχε πει οτι οι συντεχνίες θα διαλύσουν τη χώρα, να που ειχε ενα δίκιο.

    ανώνυμος κι οχι ανώριμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Ανώνυμος Αν πιάσουμε τα του δημοσίου τότε θα φρίξουμε. Οι υπάλληλοι του ΟΤΕ έχουν δωρεάν μονάδες και εκπτώσεις σε διάφορα προϊόντα όπως Η/Υ, κινητά κ.α. Το πρώτο παιδί ενός υπαλλήλου της ΔΕΗ δικαιούται να μπει στη ΔΕΗ μόνιμα χωρίς ΑΣΕΠ, διαγωνισμούς κλπ. Όσοι υπηρετούνε στα σώματα ασφαλείας έχουνε τρελές εκπτώσεις σε μεταφορικά (π.χ. ferry boats) πληρώνουν μόνο το 25% της αξίας του ναύλου και όχι μόνο. Γάμα τα. Και στο κάτω - κάτω τι πάει να πει δημόσιος και τι ιδιωτικός τομέας; Στην Ελλάδα έχουν παρεξηγηθεί κάποια πράγματα σε μεγάλο βαθμό. Θα μπορούσα να συνεχίσω για ώρες με παραδείγματα αλλά και τα παραπάνω που αναφέρω ανδεικτικά νομίζω ότι είναι αρκετά για να δώσουν ένα χαρακτηριστικό στίγμα της σαπίλας που υπάρχει στην Ελλάδα. Γεμίσαμε κηφήνες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΕΣΥ ΤΙ ΛΕΣ;