Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

ΤΗ ΓΚΑΝΤΕΜΙΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ...

Την περασμένη Πέμπτη έφαγα μια φρίκη με το desktop. Το αγόρασα το Δεκέμβρη του 2008 από το E-shop. Μετά από τρεις μήνες κρασάρισε ο σκληρός δίσκος. Ήταν ένας 500άρης Seagate Barracuda 7200.11. Τον είχα στείλει για αντικατάσταση στην Αθήνα εφόσον με κάλυπτε η εγγύηση. Αυτό σημαίνει ότι έχασα κάποια δεδομένα (όσα δεν πρόλαβα να τα κάνω back up) και ότι έπρεπε να ξανακάνω format στον καινούριο και να βάλω πάνω από εκατό προγράμματα που χρησιμοποιώ. Αυτό σημαίνει ένα γεμάτο εικοσιτετράωρο μπροστά στο pc. Τεσπα! Μου επέστρεψαν το κουτί με τον καινούριο δίσκο (μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες), έκανα format και όλα καλά. Μέχρι την Πέμπτη που μας πέρασε.
Γύρισα από τη δουλειά, απάντησα σε κάποια mails και σχόλια και πήγα να ξεκουραστώ για μια ώρα. Όταν επέστρεψα στο γραφείο είδα ότι ο υπολογιστής ήταν σε φάση που προσπαθούσε να κάνει επανεκκίνηση από μόνος του. Αυτό που με παραξένεψε είναι ότι προσπαθούσε να κάνει boot από τα cd drives και όχι από το σκληρό που είναι η πρώτη επιλογή για boot στο BIOS. Κρύος ιδρώτα άρχισε να με λούζει ότα άρχισα να συνειδητοποιώ τι γίνεται. Μπήκα στο BIOS και ανακάλυψα ότι δεν αναγνώριζε το σκληρό δίσκο ως συσκευή. Το περίεργο ήταν ότι ο δίσκος ακουγόταν να δουλεύει κανονικά και μερικές φορές εμφάνιζε το logo των Windows αλλά ως εκεί. Άνοιξα το κουτί και είδα ότι οι μάγκες στο E-shop είχαν αντικαταστήσει τον πρώτο σκληρό δίσκο που κρασάρισε επειδή ήταν από ελατωματική παρτίδα με έναν άλλον πάλι της ίδιας παρτίδας. Ωραίοι επαγγελματίες! Το θέμα είναι ότι η ίδια η εταιρία (Seagate) είχε παραδεχτεί ότι η συγκεκριμένη παρτίδα (Seagate Barracuda 7200.11) ήταν ελατωματική, οπότε ήταν παγκοσμίως γνωστό. Παρόλα αυτά συνέχισε το συγκεκριμένο προϊόν να παραμένει στα ράφια της αγοράς και να πωλείται κανονικά. Δε μ' ενδιαφέρει ποιος φταίει γι' αυτό. Εγώ ξέρω ότι πάλι θα αναγκαστώ να κάνω format και να περνάω προγράμματα χωρίς να φταίω. Επειδή κάποιοι μου πλάσαραν ελατωματικό προϊόν θα χάσω ένα εικοσιτετράωρο από τη ζωή μου. Προσωπικά μου την έδωσε γιατί είμαι χρόνια πελάτης στο E-shop και τους έχω πάει πολύ πελατεία (συγγενείς, φίλους και γνωστούς). Μόλις κατάφεραν να με χάσουν από πελάτη. Συγχαρητήρια!
Το καλό είναι ότι το πήγα σε ένα γνωστό τεχνικό και καταφέραμε να τραβήξουμε τα δεδομένα που ήταν μέσα. Ο δίσκος εμφάνισε 38000 bad sectors. Αυτή ήταν η βλάβη του. Επειδή βαριέμαι να εξηγώ τι είναι αυτό μια απλή αναζήτηση στο Γούγλη θα σας δώσει να καταλάβετε. Επέστρεψα το δίσκο στο E-shop (λόγω εγγύησης) και ζήτησα να δώσω κάτι παραπάνω και να μου δώσουν άλλη μάρκα σκληρό. Μου απάντησαν αρνητικά. Τότε απαίτησα ο σκληρός που θα έρθει να είναι σε σφραγισμένο κουτί και να είναι η νέα σειρά Seagate Barracuda 7200.12 (για το οποίο διάβασα πολύ καλά λόγια). Αυτή τη στιγμή είμαι με ένα δανεικό ογδοντάρη σκληρό τον οποίο έπρεπε να του κάνω format και να του περάσω μερικά βασικά προγράμματα για να μπορώ να δουλέψω. Αυτός είναι ο λόγος της υπολειτουργίας των blogs και του ραδιοφώνου. Αύριο πρέπει να επιστρέψω το δανεικό σκληρό και να προσεύχομαι να έρθει γρήγορα ο καινούριος σκληρός. Μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου να χαλάσουν δύο σκληροί δίσκοι πάει πολύ. Το θέμα είναι ότι το E-shop μου τους πλάσαρε γνωρίζοντας ότι η παρτίδα ήταν προβληματική.
ΥΓ.: Από τη στιγμή που αντικαθιστάτε ένα ηλεκτρονικό προϊόν αυτόματα ανανεώνεται και η εγγύηση αυτού. Να μη σας πιάνουν κορόιδα. Η εγγύηση για τους σκληρούς δίσκους είναι τρία χρόνια.

buzz it!